Det fine med høsten...


Så er det på tide å pakke ned sommer kjoler, ta frem skjerf, votter og luer,og pakke på med lag på lag som en løk og ønske høsten velkommen, det er en fin tid, med farger og lys som ennå varmer litt før snøen kommer og legger seg og tar den...



 Jeg elsker å ha oversize jakker og flere gensere under,og gjerne en hjemme strikka genser som holder meg god og varm.


Og votter, disse ble strikket for 7 år siden,mønstret er fra Raverly og heter ekorn, garnet er Arwetta...og etter 7 år så holder de seg så go som ny, det finnes ikke bedre votter enn de som er hjemmestrikka,de varmer best og skal du gå over grønnland så kan du bruke lag på lag, akkurat slik som løken...

viste du at under 2 verdens krig brukte soldatene hjemmestrikka selbuvotter?


Og hvis regn pøser ned kan du sitte inne ta frem blad eller litt Finull og strikke selbuvotter, Som noen av dere vet så blir jeg hekta av mønster, det blir aldri strikket bare en ting, det masseproduseres, votter til folket!!! Jeg lider av elefant minne, har jeg strikket det en gang så husker jeg det utenatt senere, og da går det jo raskere... disse heter ¨FROST¨og du finner disse også på raverly...av 3 nøster fikk jeg til 6 votter, så litt restgarn kan bli oppbrukt.


eller dra med deg, kjæresten,eller en venn og gå ut på tur,og fang eventyr som gjør godt for øyet, denne er ganske fersk,er laget midt i Verdal sentrum, godt at det bryter opp det grå triste som sentrum lider av...

ta deg en varm kopp te eller kaffe og glan ut vinduet og drøm deg litt bort.
Da jeg var mindre, var jeg så gal etter Mumitroll ,at jeg håpet på at lille My skulle bli syk en dag så jeg kunne steppe inn for henne, når jeg tenker på det nå så hadde jeg kanskje passet godt inn, særlig på bilde på koppen,det ser så utrolig hyggelig ut der de sitter med mørket på utsiden og holder varmen rundt bordet sammen.


Høsten er en fin tid,nyt den med å gjøre deg selv glad med de små tingene i hverdagen og vær glad for at du har de i rundt deg. 

Comments

Popular Posts