hvis du dømmer andre så er du ikke bedre enn de selv...

Nyttårs forsette mitt var å bli kjent med nye folk, og ta seg tia til det,og se andre kulturer og beundre forskjellene.

Så før jeg dro til Malta ordnet jeg meg en app, Couchsurfing.
Selv om vi hadde leid en stor leilighet så tenkte jeg at det kunne være en måte å treffe noen, ta en kaffe og bli guidet på plasser som de lokale henger på.

Dessverre så fikk jeg ikke tid til det,siden jeg var med famile og ville tilbringe tiden min med de,og så ble couchsurfing helt glemt.

Helt til en dag, Jo tok kontakt på appen og lurte på om Jeg hadde plass for han i 2 dager, han skrev at de var 30 min unna der jeg bor , jeg må nok innrømme at jeg var skeptisk, folk tenker liksom det negative først, kommer jeg til å bli rundstjålet? vold? jeg var usikker på de...

men så tenkte jeg at hvis jeg selv hadde havnet i denne situasjonen,så hadde jeg vært veldig takknemlig hvis noen hadde hjulpet meg,og jeg hadde en soffa og muligheten til det så hvorfor ikke!?

Så kom han med 2 venner av seg, de to andre skulle sove i bilen, men det hadde jeg ikke hjerte til alle var veldig forkjølet og det er kalt ute,så da tenkte jeg fort,minste jenta kunne sove med meg,så hadde jeg en plass til, noen kunne ta soffa,og en madrass så løste det seg.

Og det var utrolig hyggelig selv om alle var syke,vi snakket, spiste mat,de spilte gitar og lekte med B og C,vi spilte kort, og ingen av oss jukset,bare det er beundring verdig siden 7 åringen min er pokerface!

Der vi bor er det ikke så mye å se,og siden de var syke så gikk vi bare en liten tur, MEN jeg lærte Richard å strikke,og på en dag strikket han en lue, og det så veldig bra ut.

De er 3 hyggelige gutter i fra Tyskland som jeg lærte masse av,så jeg kommer definitivt å prøve couchsurfing flere ganger.

Jeg fikk også en lærepoeng at mann skal ikke dømme andre fordi folk er folk uansett hvor de kommer fra.


Comments

LisaM said…
Så fint å lese! Du var tøff som tok sjansen altså! Som regel har jo folk gode hensikter, men er bare noen som ødelegger for alle de gode.
Så gøy at han ble så flink å strikke på så kort tid! Dette vil du nok huske lenge:)

Popular Posts