Nordnorske kystens ville bølger




For en stund siden ble jeg bedd til 70 årsfeiring, og som tidigere nevnt liker jeg ikke å kjøpe gaver, fordi folk har alt, særlig en 70 åring som har levd en stund.
Så jeg fant frem litt lammeull og pinner 2.5-3.0, etter en uke med intensiv strikking på vei til jobb,på fotballkamper og turne trenninger og ikke minst også i vente tiden mellom vaffelsteking så ble den til, lett og god,den veier kun 300g.

det er et mønster som ble laget under krigen,og skal symbolisere nordnorske kystens ville bølger,jeg falt helt for den, elsker disse klassikere.

Sist jeg var innom husfliden i Tromsø så jeg en makan genser, som de kalte mørketidgenser,så kanskje den har har flere navn, jeg brukte oppskriften til Rauma.



en ting er sikkert at nord-norge har sin sjarm,som jeg liker veldig godt.




Comments

Fuglemamma said…
Så fin gave å gi! Mørketidsgenseren er vel en moderne variant av den klassiske Nordlandskofta, som bl.a. har dette bølgemønsteret. Jeg strikket den en gang til sønnen min i størrelse 2 år, og jeg har lurt litt på å strikke en til i voksenstørrelse. Men en uke på en genser er kjapt, jeg bruker langt mer tid på mine prosjekter så det spørs om jeg rekker det noen gang.
Daria said…
oi dette viste jeg ikke,så flott at du kunne fortelle meg det,de er super fine,ønsker deg en go helg:)

Popular Posts